måndag 18 augusti 2014

Tacksam tant


En sådan kan jag vara någon stund ibland när jag tänkt efter!


* Hälsporren är faktiskt helt ok! Peppar, peppar...
* Inga hemska nervsmärtor alls på länge.
* Jag, käre H och hans fiskar har överlevt den vidriga värmeböljan.
* Jag var faktiskt ut och handlade 5 gånger under juli, trots värmen.
* Nu är det nästan höst och jag kan kanske till och med ta en sväng med färdtjänsten någon dag framöver.

Just nu kommer jag inte på nåt mer men det var inte dåligt. Och jag tror jag överlever denna vinter också, utan mer hemtjänst.

Men något måste göras åt min ramp eller rullstolen innan det blir snö och halt. En skrivelse är påbörjad till alla - många - berörda. Just idag vet jag att han på HMC skulle börja jobba efter semestern så det passar bra att han får ett vintermail. Hihi!

*****

Fotot: Jag och min bästa kompis när jag var liten. Douglas hette han.

1 kommentar:

  1. Man ska vara rädd om fötter sa en gång Birgitta Andersson Västergötlands egen komiker men det är väldigt sant. Jag har också problem med mina, vet inte vad det är men använder Superfeet-sulor som hjälper bra. Stel som en pinne om morgnarna, kanske något reumatiskt...?
    Sommaren den heta var plågsam och jman var tvungen att gå inom och svalka sig i duschen flera ggr. Att sätta sig i heta bilen till badet lockade inte alls. Hoppas det löser sig med rampen, urdåligt att ingen hjälper dig att fixa en så enkel sak.

    Underbar bild på dig och hunden. Tänkte just att min ludde faktiskt ÄR min bäste vän :-)

    Kramen Sara

    SvaraRadera