tisdag 2 september 2014

Sällsynt tur


Igår, måndagen den 1/9 tog jag en färdtjänsttur. Andra gången i år. Spännande, trots tråkig destination.

Viktigast: Jag förhandsröstade. Jag vågar inte lita på att jag tar mig till min vallokal på valdagen, fast den är i ett av husen intill. EU-valet blev inte av....

Annars var det roligaste att åka dit i en ny färdtjänstbuss, men med en gammal, trygg och trevlig chaufför.  Hem gick också bra, fast i en lite äldre buss men även då med en känd och snäll chaufför.

Nu vill jag åka mer! Men vad hinner/orkar jag innan det blir snö? Jag har ju inte ens fått iväg min skrivelse om min ramp.

Sätt fart, tant! 

-----

Fotot: Ja, vem är det som just försvunnit bakom min rönn? Vargen? :-O

2 kommentarer:

  1. Ja! Det ser faktiskt ut som en gråben, va kul! Naturligtvis är jag vargkramare. Jag har också tagit det säkra först och röstat på kommunhuset, där är så lätt att bara slinka in från gatan. Inte så stelt och högtidligt som i vallokalen i tingshuset. Hoppas det grejar sig för dig.

    Kram Sara (Hazel)

    SvaraRadera
  2. Ledsen att jag lurades. Trodde inte det var helt likt. Det är en grannhund, en Husky! :-)

    SvaraRadera