lördag 25 oktober 2014

En annan dag


En dag utan snö och med lite mer hopp om framtiden igen. Fast det var då attan så varmt det blev, +10 idag tror jag. Varmt här inne också, elementen hinner inte med i svängarna. Och jag var tvungen köra lite AC igen.

Imorgon ska jag i alla fall ut och inhandla lite mer nödproviant för de veckor jag inte tar mig ut. Sådana brukar inträffa men det var nog inte många förra vintern. Det absolut värsta, vad är det? Jag tror ändå det är att ta mig en bit och sen måste vända en bit ner, för det inte går ta sig fram. Fast det var inte kul att hänga på rampen heller. Och inte att måsta kliva av rullstolen för att den slirar nedanför rampen. Det är väl inte tänkt att man ska måsta kunna gå för att kunna köra rullstol?

Största problemet kanske är att jag inte har någon jag kan leja för att sopa bort snön. Grannar sopar ibland men jag vet aldrig hur det kommer att se ut den dag jag måste ut. Och helst in igen.


****

Fotot: En ännu annanare dag, i fjol höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar