måndag 12 januari 2015

Packa?



Jag fortsätter att spara packmaterial, sådant man ska ha kring ömtåliga, vackra, kära saker i glas, porslin och keramik när man flyttar. Det verkar alltså som jag tror att jag ska flytta någon gång.

Ska jag verkligen flytta någon gång?

Ja, men då blir det till ett äldreboende och där finns inte speciellt mycket plats. Och inte bor man där på slutstationen längre heller. Och förresten så har jag ju sålt eller skänkt eller slängt det mesta redan, i alla fall allt som var av värde. De som inte är av värde och som jag har svårast att skiljas från, det vill säga papper och tyger, det finns det kvar en hel del av och det är bara att elda upp.

Summan av kardemumman: Jag ska sluta spara på packmaterial så får jag lite mer plats till... något.

Jag hörde förresten talas om en person härom dagen, som är kroppsligt svårt handikappad, men inte ett dugg dement. Hon bor på ett äldreboende och där finns för närvarande en person hon kan prata med förutom personalen. Alla övriga är svårt dementa. Det är dagens äldrevård. Någon beslutade att alla gamla och/eller sjuka vill bo hemma med hemtjänst eller rättare sagt utan hemtjänst, för den är ofta så snål att ingen kan överleva med den, som inte har nån anhörig som tar ansvar.

Det är alltså bara de allra, allra sämsta som kan få ett särskilt boende.

Ruggigt!

*****


Den vackra, vita snön, den kom till slut
och jag som egentligen vill (behöver) fara ut
stannar nog  hellre här i min vrå
och packar packmaterial. :-)


                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar