tisdag 8 april 2014

Windows 7


Hu!

Men jag har börjat så smått att anpassa det så det liknar kära XP mer.

Två gamla överblivna datorer  står här bakom. Som om jag har plats? Nä, men nytt operativsystem innebär även ny dator, i alla fall ibland. För gubben innebar det nya prylar i gamla burken, för den var bra. För mig än en gång en Komplettbyggd dator, enligt mina önskemål. Den 6 år gamla går hur bra som helst men operativsystem måste bytas och då blir det Windows 8 och jag är ej hundra på att det går. Windows 7 går ej köpa längre, utan att köpa dator eller i varje fall vissa dataprylar samtidigt. Så den är väl skrot kanske, liksom Lillburken*. Ska väl fråga ett riktigt proffs om de där parametrarna jag är osäker på.

Denna fina burk - Cool Master med SSD-disk och annat smått och gott - är min sista dator, men det har jag sagt förut, enligt käre H. Men det blir i alla fall allt mindre kvar av mitt liv; är det så för er andra med kanske?

Lasern fungerar tyvärr inte till Windows 7, men skannern, som nog är den äldsta datapryl jag äger, ska det gå få fart på, enligt tips på nätet. 10 år är den, enligt mina anteckningar. Inköpt 040116, det måste jag väl fira, om jag fått igång den då. :-)

Nä, städning imorgon, tidigt som attan. Men mitt eget val!


* Lillburken vill någon ha med XP och det är ju inte mitt ansvar så ok då? Ja, en del vill ju ha gamla datorer för att kunna köra gamla spel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar