lördag 3 november 2012

Yrsel

Det hade jag för ett tag sen men det hade jag glömt, tills vi började diskutera H:s yrsel häromdagen. Lågt blodtryck tänkte jag förstås men det stämmer inte. Det var en svår yrsel som sakta gick över och var borta efter en dag...

Fan, säger jag, är vi lika mesiga som förra gången? Risk finns att det var en TIA, även om han inte hade några andra konstiga symptom. :-(

Och en TIA... usch, nu mår jag illa igen. Jag kan inget göra. Och det jag ändå gjorde igår var inte smart i detta fall. Jag fixade tid för blodtryckskoll på HC. Akut tid, vilket innebär... på torsdag! Idag är det lördag och yrseln hade han i torsdags!

Jag ledde in sköterskan på blodtryck, jag kan ha gjort något helt galet. Det finns faktiskt akuta akuttider också. Men H var ju på jobbet....

Någon, hjälp oss!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar