onsdag 25 maj 2011

Dagen D


D som i... Dörsäkringskassan kanske. D som i Drömmar om ett normalt liv. D som i Dramtid. D som i Diverse.

Och H som i Han. Han ska på möte med FK, läkare, arbetsgivare med flera idag. Arbetsgivaren är det nya. Vi har förstås spekulerat mycket och vi har tips på vad han kan arbetsträna med, men vi vet inte vad arbetsgivarens representant tycker och vad hon kommer att säga idag. Han är ju bara anställd till den sista juni, men det vet inte FK än. Dock vet jag att H är mycket uppskattad av de flesta på arbetsplatsen som han har haft kontakt med, bland annat just av damen som ska vara med i dag.

Om vi är nervösa? Ja, jag är nervös och för honom är det här... Ja, det är så mycket som blir beslutat idag, ett nytt steg på den så "berömda" socialförsäkringsvägen. Moderatvägen mot utanförskap. Ett ord jag egentligen inte vill ha här i min blogg för det är så missbrukat av den här otäcke mannen som svänger sig hur som helst för att lura folk så han blir av med sjuka och handikappade från sin fina värld.

Men ok, jag tror det kan komma något positivt ut av mötet. Jag måste tro. Jag måste tro att det finns en bra väg för käre H. Han vill jobba, han vill bli bättre, han vill ha råd att åka till jobbet, till mig och gärna någon mer sväng ibland. Han vill (måste!) kunna köra bil igen, för med hans problem blir det inte fråga om bussåkning.

På socialbidrag vill han inte leva, det kan jag nästan svära på.

Och jag får inte glömma att vara här och nu varje sekund vi har kontakt. För jag vet inte om det finns mer än här och nu.

Jag? Har en del pyssel. En hel del vid datorn men tyvärr är det åskrisk idag igen, så jag får vara beredd på snabb avstängning. Fotot är just från gårdagens åskskur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar