torsdag 5 maj 2011

Det är mycket nu

Jag lever, vi lever. Och det är mycket nu. Det viktigaste som hänt är kanske att jag blev osams med min läkare igår. Så nu måste jag söka mig en ny. Perfekt, jag som har så mycket överskottsenergi och så lite annat att tänka på!

En knöl på halsen har jag också, som jag upptäckte för ett tag sen, men som jag först nu nämnt för mina sköldkörtelmailkompisar. Snyggt ord? Jag kollade också på 1177 och jodå, där sitter den, den jädra körteln! Som min (fd) läkare inte vill diskutera mer. Proverna är ju "bra". I princip. Dock flera på gränsen och fortfarande väldigt dåliga ihop. Typ. Och jag har myxödem.

Allra viktigast är i alla fall H. Ett positivt steg är att han nu fått förlängd färdtjänst. Inte ens det kunde vi ju vara säkra på. Tack, tack!

Förmodligen ska han få mer Botox också, fast han egentligen lämnat Rehab nu. Slut på träning där alltså, men hos kuratorn får han fortsätta, tack och lov! Och fortsatt träning är ordnad i närheten av hans hem, också väldigt bra, om än mycket, mycket tråkigare för honom. Bara sjukresorna, med alla trevliga chaufförer, var en viktig social bit för honom. Och kontakterna på Rehab förstås.

Sen gör han just nu en sväng med en riktig skräckmedicin - en statin - men har tagit beslutet att inte fortsätta med den. Hans värden ibland bra och ibland bara på vippen till "dåliga" och hade redan blivit bättre, så adjö till den Läkemedelsfabrikantsinkomstbringaren! Dom tjänar redan tillräckligt på stackars människor som bara blir sjukare av den - oftast helt onödiga - typen av medicin! Morr!

Jag är förgiftad av Simvastatin


Men sen var det intressant att läsa att B12/homocystein påverkar kolesterolet. Det visste jag inte eller hade glömt. H hade i alla fall jättedåligt B12-värde när han fick stroken och det är jag fortfarande väldigt misstänksam mot. F-n att dom inte kollade homocysteinet också!

Jag får också träffa min kurator imorgon. Skönt!

Och jag ska få en riktig AC (Har jag sagt det?) men det är trögt som f-n och jag ska visst genomlida flera värmeböljor innan den blir installerad! Det var ju en värmebölja redan i april!

För övrigt är visst arbetsterapeuter den yrkeskategori som gör barn oftast. Åtminstone är mina arbetsterapeuter barnlediga stup i ett så det blir den ena vikarien efter den andra - och ganska struligt.

----- Och sen jag skrivit hit fick jag ett mail från H som varit ute på äventyr - och ramlat! "...jag slank även ner i diket på vägen hem ;-)" Och "Ingen fara..." men jag känner mig inte lugn! Förrän möjligen om en timme när vi pratar i telefon igen. Möjligen. Det är oftast värre än han vill erkänna. Käre H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar