söndag 24 april 2011

Se nu till att vara närvarande, tant


Min käre gubbe lever och jag med. Snart ses vi igen.

Se till nu att vara närvarande varje ögonblick, grubbeltant! Strunta i den otäcka värmen och eventuella smärtor. Skit i den eventuella framtiden.

Jag tror förresten jag är ovanligt smärtfri just nu. Tyvärr berättar H i sitt morgonmail att hans rygg känns sämre igen. Möjligen för att han var ute på äventyr igår. Han traskade en del i skogen, hemma hos släkten, utan rullator!

Det känns spännande att ses; det är en fördel med särboendet. Jag längtar att borra in näsan i hans hud, känna den kära doften. Det känns som jag har en träff i vårens och ungdomens tid. Vadå som? Är vi gamla kanske?

Gubben på fotot upphittades av min gubbe i skogen igår. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar