torsdag 30 juni 2011

I värmens och väntans tider

Tisdag, onsdag, torsdag har jag gått och varit beredd på att några killar skulle dyka upp och montera kylapparaten. Men alla kylar och frysar på stan går sönder och måste akut repareras, så här sitter jag och sitter.

Någonstans en bit bort har en syster med gubbe parkerat sin husvagn och kommer att hälsa på någon dag. Just nu är de hos en annan syster. Hur kul är det att hälsa på mig imorgon till exempel? Då måste grabbarna helt enkelt komma och montera. Och jag kan inte sitta någon annanstans än här och umgås med de hitresta.

Och hur sällsynt än det är med detta systerbesök ska gubben H komma hit på lördag. Är det egoistiskt tänkt? Eller vad är det tänkt?

Det gick i alla fall bra sist, sen jag kastat brickan. Jag var lugn och snäll. Ni får gärna följa mitt exempel vid behov. Fast det är lugnare att inte skaffa sig sådana behov. MS till exempel kan ni hoppa över. Stroke likaså. Och mycket, mycket annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar