lördag 18 juni 2011

Ska bara tala om att

* Jag finns
* H finns
* luftvärmepump - det vill säga AC - troligen blir installerad i slutet av vecka 26
(luftvärmepump låter ju för j-igt!)
* käre H varit här idag och fått slita ovanligt mycket för maten
(på grund av)
* jag har extra ont i den vänstra del av mig som försöker lyfta det olyftbara benet
(använder alla muskler jag inte har från nedre delen av ryggen till knäna)
* det är bra väder igen, så långt jag kan se, det vill säga till onsdag
(max 15 grader)
* det högst troliga myxödemet frodas; nu hänger det verkligen under ögonen. :-(
* jag inte har skrivit till HC för att få en annan läkarkontakt och sen remiss
(det känns så totalt tröstlöst att ens försöka; bara ett fåtal av endokrinologerna kan tänkas förstå vad det handlar om och jag kan inte resa jorden runt och leta som sköldkörtelsjuka ofta får göra!)

För övrigt splittrat: Här vid datorn har jag lyssnat på ljudbok, "Gåtornas palats", i sängen läser jag "Faller fritt som i en dröm" och vid köksbordet bland annat en gammal artikelserie från Svd om Maskrosbarn.

Och nu snart godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar