måndag 27 februari 2012

Axel, CI, grönkål o dyl

Jag undrar hur detta skall gå. Höger Axel, fast med ett litet ”a”, vill inte vara med. Ont, ont, ont! Och handen domnar. Och Expressen är ostyrig. Och jag skrivsugen.

I denna Axel har jag en gammal arbetsskada, så det är inte konstigt att den blir dålig igen. Det är mer konstigt att den klarat sig så bra länge.

I varje fall har jag lyckats vara ut och handla igen. Det är fantastiskt! Mindre fantastiskt är att jag allt oftare köpte fel saker. Sist köpte jag Couscous i stället för Bulgur och idag blev det grönkål i stället för spenat. Hur gör jag när jag läser? Vad tänker jag på? Jag tänker på konstgjorda gryn respektive något grönt, då kan det bli såhär. Grönkål är ingen katastrof för mig, tvärtom, men för min käre H är det inte bra. Spenat är väl inte utmärkt för hans mage heller men betydligt bättre en grönkål. Och passar bättre till lax.

Käre H fick idag veta definitivt att och när han skall gå CI-terapi, en stenhård träning för strokeskadade. Exempel

Han ska få en Botox-spruta igen nästa vecka och veckan därpå, den 12 mars, påbörjar han en 14 dagars kurs. Lite lustigt att han kommer att få fira tvåårsjubileum under den tiden. Den 15 mars är det två år sen han kom in på akuten med sin stroke. Den 8 mars är detta för resten tolv år sedan jag fick min diagnos. Det är väl lite lustigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar