måndag 13 februari 2012

Fantastisk dag, tror jag

Käre H har arbetat - ja, verkligen arbetat, med lön! - för första gången sen fredagen den 12/3 2010. Jag slår upp kalendern och kollar. Ruggiga tankar fyller mig. Stroke! Och uselt omhändertagande på akuten. Men han lever! Och han jobbar igen, i alla fall 25%. Tjurigheten, som ibland är en nackdel, har hjälpt honom komma så här långt.

Och jag har varit på affären. Rena autostradan dit idag också. Ett tag sen det snöade och det är underbart att rulla. Fast det drog kallt, men det är inte ovanligt. Och något måste jag väl gnälla över.

Vansinniga eftermiddagsklådan kommer snart att släppa sitt grepp, när jag suttit still ett tag och svalnat, så den behöver jag inte nämna. ;-)

Timmerstocken då? Jo... jag är ganska desperat nu, funderar faktiskt på medicin. Nämnde det till och med till sköterskan idag, när jag ringde om ett recept. Min fråga, som hon tog med sig till läkaren, var:

- Måste jag prova alla andra (hemska) piller mot stelhet, innan jag kan få en chans på Sativex?

Cannabis... Inte för jag tror att det är så mycket roligare men jag tror det är mindre onyttigt än andra så kallade "läke"medel, som folk dör som flugor av.

Snart pratar jag och H i telefon så jag får höra om det verkligen har varit en fantastisk dag. Fast jag har redan fått en mail-rapport så jag har redan bedömt den som en sådan. Men den blev lång, så kanske tog han ut sig för mycket. Hoppas inte. Och hoppas han ej blev störd i middagssömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar