måndag 12 mars 2012

CI och storm

Det har stormat i natt, så det har faktiskt varit svårt att sova. Det blåser hårt nu också och jag är glad att jag får vara inomhus. Fast jag är mindre glad att jag orkar så lite, men jag är i alla fall glad att jag kan sätta på AC:n när jag blir för varm. Snart kommer den att börja rädda mitt liv igen!

Just nu håller jag på lite för mycket för jag ska få städning i morgon. Fast det handlar inte om att "få”, det handlar om att köpa. Skönt i alla fall, men det är väldigt jobbigt innan för jag försöker och försöker och försöker få bort saker från golvet men det finns ingenstans att göra av saker. Han ska i alla fall få hjälpa mig att bära bort så mycket som möjligt. En del ska slängas, en del ska återvinnas. Så bra att det finns en återvinningskur på sopstationen nu! Men jag hinner inte packa mycket, tyvärr. Orkar inte, menar jag.

CI är mer spännande att skriva om. Just idag har käre H börjat sin CI-terapi, som jag säkert berättat om tidigare vad det innebär. Träning för den dåliga handen. 9-15 varje dag i två veckor.

Milda makter vilken hård test för honom! Med det sägs att han ska få sova middag eller i varje fall vila efter lunchen. Det måste han få, annars går det åt pipan! Det blir spännande att höra i kväll, hur det har gått, vad han har för träningskamrater, hur han har orkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar