onsdag 28 mars 2012

En jädra onsdagmorgon

Hemsk! Fast nu. 10.54, har jag börjat hämta mig, klådan har lugnat sig, ovilliga benet får vila en stund. Jag fryser, så nu kan jag snart göra något lite fysiskt igen.

Är glad att fredagen närmar sig så jag får se min käre H igen, men jag behöver fler dagar för att förbereda. Och någon dag när jag bara får slöa också. Fast jag har ganska mycket slötid under dagen, behöver jag mer. Min ms blir inte direkt bättre...

Jag måste börja köpa städning regelbundet. Måste, måste, måste! Jag kan köpa rätt mycket privat hjälp tack vare RUT, innan jag når maxtaxan för hemtjänsten.

"Du betalar max 1 760 kronor i månaden. Maxavgiften gäller om du använder åtta timmar servicetjänster har personlig omvårdnad och trygghetslarm."

Jag - vi - måste också räkna ut mat vi kan köpa, som inte kräver någon förberedelse men som H i alla fall tål. Mycket svårt. Mjölkfritt, lite fett, vissa grönsaker funkar ej alls (paprika!) et cetera.

Men denna helg ska jag klara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar