söndag 4 juli 2010

Stackars kroppar!

Stackars oss som inte tål värme, särskilt inte fuktig värme. Sjuttio procents luftfuktighet redan nu, det är inte normalt.Varmt, om än inte lika varmt som hos vissa. 34-35 grader har rapporterats från andra delar av landet, via Facebook.

Själarna? Nej, de mår inte heller bra av värmen, men jag tror de sticker iväg och svalkar sig någonstans så fort värden är ouppmärksam. Om jag vore mer uppmärksam skulle jag märka när H:s och mina själar träffas, när vi sover eller bara är allmänt ouppmärksamma. Vi är nog inte så ensamma som vi tror.

Trots allt gör vi även ett kroppsligt försök imorgon, mellan 10 och 14, innan solen börjar gassa på mina fönster. Vi hinner fika, vila och prata, allt som behövs. Ägg är kokade, köksbordet någorlunda städat, men med pärlor på bakkanten som vanligt. Duschar och tvättar håret gör jag snart.

Aj, tusan, den är redan över 22, jag får hålla koll på tiden nu. Att jag kan störa grannar struntar jag i; alla de närmaste är dessutom på landet. Men håret måste hinna torka, vilket tar minst två timmar. Nu finns inte en chans att jag kan vare sig duscha eller tvätta håret på dagtid så jag är tvungen att göra såhär. Natten är min tid! Jag har i alla fall en underbar duschstol nu, så jag känner mig ganska trygg i duschen. Jobbet är att torka upp allt vatten och torka mig själv, samt sakta reda ut hår, smörja en del kroppsdelar och klä på mig lite grand. Jag ska ju pyssla en del sen, när jag - förhoppningsvis - har min starka stund. Möbler måste flyttas, men jag tror jag sparar med det. Någon pryl kanske äntligen finner sin plats i alla fall.

Jag tror jag får en härlig morgon imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar