onsdag 24 november 2010

Det kunde hända mer...

... på vägen mot det stora mötet. En till tråkighet. Arbetsterapeuten är sjuk och det fick han alltså veta strax innan han skulle åka idag. Så då börjar dagen på Rehab med... en timmes ingenting! Sen en timmes självträning. Därpå en timmes lunch, då han hoppas hitta en ledig brits för vila. Sen dags för mötet. H, läkaren (i bästa fall), sjukgymnasten och handläggaren från FK. Det är dock både på gott och ont att det är färre personer. Kanske lättare för H själv att prata, men flera viktiga personer finns ej med som stöd. Hur ska hans situation bli riktigt belyst på detta sätt? Det kan bli helt fel!

Att jag skriver "läkaren (i bästa fall)" beror på att sist hade han dubbelbokat så han kom alldeles för sent! Och H ska med en sjukresebuss efter mötet så det finns inga marginaler åt det håller.

Ja, snart vet vi. Kring 15-tiden ska jag väl kunna få en rapport. Då ska jag egentligen sova men idag väntar jag nog på ett livstecken innan jag kan lägga mig. Eller sova tidigare? Funderar trots kylan på en till tur på affären. Måste ju samla mer mat för överlevnad och mer sopor så jag knappt kan röra mig här.

Jag börjar känna mig trängd... Men det är knappast något mot vad H gör. Men kanske, kanske kan det till och med lätta efter mötet? Jag måste tro lite positivt, annars vet jag inte var jag ska ta vägen! Igår kom jag för första gången på länge på tanken att ta en sup! Vilket jag inte haft hemma på många år. En eller två Mariestads julöl per år är min alkoholkonsumtion på senare tid. Och det är jobbigt att ens få hem julmust med mitt sätt att handla nu så det blir nog bara vatten till jul också. Möjligen lite lättdryck, sådan som man fraktar hem i små paket.

Mina kvarvarande Stesolid är jag mycket rädd om, så det blir inget missbruk där direkt! Och dom passar nog bara för god sömn numera.

Tills vidare fortsätter jag möta allt elände nykter. Och när det händer små trevliga saker är jag tacksam att ha den livsstilen idag. Då kan jag uppleva det vackra och sköna fullt ut också. För även sånt finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar