söndag 20 februari 2011

Bra dag, bitvis

I alla fall bra stund: Jag lyckades både köra bort sopor och handla! Lagom kallt, ingen vind alls, snöar bara lite konstigt ibland. Bil i vägen flera gånger på den smala vägen ner till affären, men han (den) flyttade snällt på sig. Det funkade till och med att backa upp på bron. Inget prisfel denna gång (typ utlovade rabatter som inte dras) vad jag kunde se. Allt är väl perfekt då, antar jag?

Haha, vilken optimist! Fantiserare! Idiot rent ut sagt!

Du ska bara veta vad jag fick veta igår. Inget direkt nytt men ändå en chock när det nu är dags. Vad händer efter ett års sjukskrivning? Stroke är ju ingen svår sjukdom och handikapp har väl inte med saken (jobb alltså) att göra. Och man kan ju inte gå med hög sjukpenning (80% av en dålig inkomst) hur länge som helst. Antagligen får man skylla sig själv att man fått stroke, då då kan man väl svälta resten av livet.

Alltså, jag har det inte lätt, men jag är van. Men att min kära gubbe skulle få det det så här jobbigt, dessutom just i denna kalla högertid, det står jag inte ut med! För hans skull skull jag kunna ***** till exempel en viss moderatledare, med bihang. Men... alla som röstat då? En del var helt vanliga, goda människor. Var. När sänkt skatt kom på tal, då var de inte så goda längre. Andra var redan moderater i själ och hjärta och det är nog inget att göra åt. Fast blir en sådan sjuk kan det hända saker: M-topp går - i protest mot utförsäkringen

Jag hittade även under sökningen en annan historia än den jag tänkte på. Så trevligt, då fanns det i alla fall två med lite mänsklighet: Moderat politiker hoppar av partiet i protest mot sjukreglerna

För övrigt funderar jag ibland hur rik jag skulle måsta vara för att bli moderat. Om jag kommit till någon slutsats? Ja, jag tror faktiskt inte jag skulle klara det om jag så fick ett par miljoner extra i "belöning". Jag kan känna skillnaden mellan att gå och bära på något jag inte trivs med, till exempel ett försök att bluffa för ekonomisk vinning och att vara fattig och ärlig och känna mig fri. Jag föredrar tveklöst det senare. Ärligt rik och fri skulle dock vara skönt i mitt läge, det erkänner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar