onsdag 9 februari 2011

Inte tid?

Jo, nog har jag tid att skriva, men det är inte bara tid som behövs. Ork, inspiration, något att skriva om måste jag också ha. Allt finns, ganska ofta, trots mitt inrutade lilla liv. Som vanligt går jag ofta och tänker i skrivande form. Typ. Var det där begripligt? Jag menar, jag tänker ut vad jag ska skriva om allt som händer. Men själva skrivandet är ett jobb. Och jag får inte jobba. Men det har jag säkert sagt förut. Att sätta på Xpressen är inte så svårt, men sätter jag på den då vill jag inte bli nödigt och måste trassla mig lös för att rusa (?) på toa, men risken är stor. Så då sätter jag sällan på stackars duktiga Xpressen.

Kort om kul saker:
I måndags fick jag besök av gammal, gammal kompis. Det vill säga gammal på så sätt att det var länge sen vi träffades. Så lättsamt och så trevligt ändå. Det vill jag gärna skriva mer om.

Igår och idag har jag tagit mig ut med rullstolen och inte behövt kliva av och gå bredvid en enda gång. Nästan perfekt väg, dock kan jag inte dra på för fullt, för guppigt är det. Idag ca -8, lugnt och soligt. Så skönt! Handlat massor av bra mat och inget godis. Eller... risifruttin som jag nyss åt är ju godis, inte mat. Ny smak måste testas så idag blev det körsbär. Gott!

Snart dags för middagsvila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar