söndag 30 januari 2011

Ingen sköldkörtel idag

Fortsätter inte just nu att skriva om sköldkörteln. Idag gäller bara H, kärt besök av honom och hans nybotoxerade hand/arm. Och hans gamla vanliga lemmar förstås. :-)

Lite nya - eller i varje fall mjukare eller mer flexibla - rörelser visade han, dock inga stora under än. Men det har bara gått 4 dagar och det tar ett par veckor innan vi vet allt som händer. 22 sprutor i hand, arm och axel har han fått.

Jag är trött och slö nu, kollar Svt Play. Skulle till engelska antikrundan men fastnade i "Och naturen skapade människan", som handlar om vatten. Tråkigt? Verkligen inte. Vilka fantastiska naturbilder och mycket nya kunskaper får jag.

Men visst, jag har även varit ut på Internet en sväng för att kolla in nya patientsäkerhetslagen och vår patientnämnd. Ska ringa imorgon, har jag tänkt, och få lite råd. Men det handlar inte om sköldkörteln nu utan om behandlingen av H när han kom på akuten. Det dåliga och långsamma omhändertagandet ska anmälas!

2 kommentarer:

  1. Du är stark som inte bara kämpar för dig utan även för H. Bra att du anmäler det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Laizas, men jag får såna här ryck men orkar sällan fullfölja. Dessutom skrev han just att han inte vill, fast det lät som han ville idag. Så vi får se... Kram!

    SvaraRadera