onsdag 26 januari 2011

Botox och kalla gästfötter


H har fått - eller håller på att få - sina sprutor. Vad är jag för kär särbo som glömde anteckna tiden exakt? Det jag vet är att han hade ett pass med sjukgymnasten först mellan 9 och 10. Och att han åker hem 12. (Och innan jag lade ut detta var klockan över 12...) Jag var tydligen mer koncentrerad på att själv ta mig ut och handla idag, eftersom det verkade bli bra temperatur. För jag påpekade att "När du kommer hem är jag nog ute, så skicka ett mail".

Men när jag vaknade och kollade temperaturen beslutade jag mig för att krypa ner och sova lite längre, för det var -21! För ett par dagar sen ösregnade det och blev svinhalt, så då fanns det också anledning att hålla sig inne.

Nåväl, då är jag här när han kommer hem och pratbar, ifall han orkar prata.

Apropå temperatur så är det något fel med min egen också. Jag har haft en lätt feberkänsla en tid nu, men inga förkylningssymptom eller så. Vete 17 vad det kan vara. Kolla tempen? Jodå, men jag vet nu att jag har en kass termometer, en gammal muntermometer. Men eftersom jag kollade tempen ett tag, på grund av mina funderingar på sköldkörtelproblem, har jag i alla fall något att jämföra med. Har kollat tester och priser på bättre termometrar, men de är ju så dyra!

Haha, 36,5 är inte mycket att skryta med, inte ens om jag lägger på en grad som det sägs att jag ska göra. Så då är jag väl frisk då. Och när jag har 18 grader härinne kan jag känna mig hyfsat starkt faktiskt. Arma mina gäster! Till min gäst H har jag i alla fall köpt sköna, varma tofflor nu. Åh, vad jag önskar jag kunde gå i dessa själv - de är så härliga!

*****

Något senare. Jag hade helt fel om tiderna men nu är han hemma. Har fått massor av sprutor! Hoppas verkligen de räknat och mätt rätt. Plågsamt ja, men nu är det över för denna gång och vi väntar med spänning på resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar