torsdag 28 juli 2011

Yrandets förspel

Storsjöyrandet alltså.

Fast förspelet är egentligen över, själva Yran börjar nog faktiskt ikväll. Fast på fullt allvar imorgon, fredag. Men jag har inte fått något program och inte brytt mig om att leta. Varför skulle jag det? För att jag hade kul på Yror för evigheter sen, i ett annat liv, mitt "friska" liv?

Veckan som gått har vi haft Krogstråk med ovanligt mycket fylla och misshandel. Vad ska då hända kommande dagar...?

Om jag är avundsjuk på de friska(?), fulla filurer som kan vara ute och traska och festa dessa dagar? Nej, det är så otroligt långt bort för mig, så långt bortom min värld, att jag inte kan föreställa mig något kul i ett sånt sammanhang. Men visst kan jag tänka på mina fina, roliga minnen från Yror.

En himla mysig stund var ett år när Saw Doctors var här och de spelade så lugnt att jag kunde stå framme vid scenen. Mysigt gäng! Inte minst mysigt att de bjöd på sig själva och spelade gratis för folk på dagarna. Gillar!

Bara som exempel:

The Saw Doctors - Green and Red of Mayo

Inget bra ljud men mysig stämning som påminner lite om Yror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar