lördag 30 juli 2011

Yranlördag för vissa

... för många. Hur många får jag läsa i tidningen snart.

De ser ut att ha ett underbart väder, solen har just gått ner och himlen är delvis svagt rosa. Ungefär 18 grader varmt och vindstilla.

Och nej, jag är inte avundsjuk. Jag är gammal och sjuk och orkeslös men har haft en fin dag med min käre H idag. Vi gör det vi orkar och vi får både mat och lek och... mera lek. Och en del allvar. Nu diskuteras till exempel bilbyte för honom, till automat. Han har varit ute och provkört en härlig, begagnad Toyota, i fint skick. Och nu - och i ännu högre grad på måndag - är det spännande. Prova mer, diskutera och fatta beslut!

Och nu är jag trött och vill snart sova. Fast i vanlig ordning hinner jag nog inte lägga mig innan det blir den tid på natten då jag blir superpigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar