fredag 23 december 2011

Grymt!

Hur kan jag vara så grym? Skicka ut min gubbe på vägar av is! Han är på väg nu, skulle i alla fall kolla läget, men är det allt för illa får han vända och köra hem igen. Enda problemet, om vi skjuter upp träffen, är att jag får äta lite för mycket god mat, ensam. Och att jag kommer att längta ihjäl mig efter honom förstås.

Jag och en granne har i alla fall varit ut och gjort vårt bästa med grus och is-fritt framför bron. Och sen körde faktiskt lilltraktorn förbi med grus på gångvägarna. Men det gäller att hitta en vettig parkering på gården också. Vill inte han ska behöva gå extra långt idag.

Håller tummar. Ber.

Och så ska han hem ikväll också. Och imorgon fira julafton hos fadern, där det är riktigt backigt dessutom. Och släkt från Tyskland som också ska vara med imorgon, har inga dubbdäck.

Är det inte tillräckligt illa med halkan i sig, så står det lastbilar och andra tunga fordon i vägen här och där. Men busstrafiken är inställd. (Jaha, buss på stan och köpa julklappar i sista minuten? Lycka till!)

Attans så bra jag har det här i mitt lilla hem!

Särskilt om/när käre H kommer.

*

Och såklart kom han! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar