måndag 9 januari 2012

AF

Min käre H är just nu på AF, tillsammans med damen från FK. Om han tog sig dit. Om han hittade parkering. Det är ovanligt kallt och han har inte testat att vara ute och gå så mycket i kyla. Han kan måsta stå långt bort, om det inte finns plats på den närliggande parkeringen. Den närliggande parkeringen är dessutom ganska trång och bökig för en som inte har full manövreringsförmåga så jag är ej säker på att han ens vill testa.

Ärende? Lönebidrag. Måtte det gå vägen! Det ska inte vara några hinder men vad vet man. Dock fick jag veta namnet på handläggaren och känner igen det som en som jobbat där länge. Jag tror mer på en sådan person, tror en erfaren person vågar använda förnuftet, om det nu skulle behövas.

Sen kommer han antagligen hit och sover middag och fikar, men nån längre träff blir det inte på grund av -14. Alltså inte kallt om man jämför med vad som varit vanligt denna tid på året, men ovanligt kallt för i år. Det blåser lite också eller om det här bara kallas "drar" så i själva verket kan det vara -20-25!

Tack, någon, för att jag inte måste ut idag. Men imorgon vill jag ut och handla mat. Då ska det faktiskt vara varmare igen, dock risk för snö. Risk för snö nu snart också. Och min väg som är så fin nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar