tisdag 17 januari 2012

Dröm och verklighet

Drömmer om H ibland nu också, på nätterna alltså. Ungefär det vanliga under många år, att jag är medveten om hans närhet, vill ha hans uppmärksamhet, men han ser mig sällan. Eller så ser han mig, vi är båda starkt medvetna om varandra, men inget händer.

Inatt tog han i alla fall min hand till slut, men sedan försvann han igen.

Jag vaknar och kommer snart på att han numera (åter och fortfarande) finns i min verklighet. Han lever, jag lever (bitvis) och ganska ofta lever vi en stund tillsammans.

Det är fantastiskt!

Och till helgen blir det firande av 10 år tillsammans (denna omgång), på vårt eget egensinniga sätt. Ett sätt som håller så länge vi håller. (Peppar, peppar...) Datumet för första träffen är den 18 januari men vi ses nog på fredag och firar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar