fredag 4 maj 2012

Men se det snöar!

Gör inte mig något just nu, men visst blir det svårare att planera eventuella utfärder. Det kommer att hålla på några dagar och jag vill göra någon mer nöjesresa med färdtjänst. Eventuellt även någon mer nyttig resa.

Läkaren på HC ringde igår igen för hon tyckte jag lät så osäker om benet när vi pratade i onsdags. Osäker ja minsann! Vad tusan, när man har ms och jättekonstiga ben (konstig kropp menar jag) sen förut, hur ska man då kunna veta om man dessutom får något annat fel i ett ben?

Inatt vaknade jag och höger fot var extremt konstigt, typ svårt domnad. Eller det där med kuddar under fotsulan. Typiskt ms, typiskt mina fötter, men inte höger nu på länge. Men jag hade sovit på andra sidan mot vad jag normalt gör och sen jag - efter en hel del funderande - sovit en stund till, men på vanliga sidan, var det som vanligt igen. Som vanligt fast höger ben är mer spänt än vanligt. Och jag har sedan en tid konstiga nervsmärtor i höger lår. Konstigt eller i alla fall ovanligt ställe. Och inatt kom jag på att det gör ju ont när jag trycker där på ett ställe eller när jag rör mig på ett visst sätt och det känns extra konstigt.

Jag ska fråga de kunniga om myxödem brukar göra ont. Haha, nej ingen dum jävla läkare, dom vet ju ingenting! Kvinnor som kan!

Hej på dej, du min konstiga kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar