torsdag 23 september 2010

Något har klarnat

En sak har jag förstått: Det är Färdtjänst som gäller när jag ska till tandläkaren om ett par veckor. Hurra, då kommer jag dit i alla fall på undersökning. Och kan springa på stan sen. Rulla menar jag. Men! Sen har jag ingen aning. Måste ringa upplysningen för varje detalj jag sedan (eventuellt; förhoppningsvis inte) ska göra hos honom, för att veta om det är sjukresa eller färdtjänst jag ska använda mig av.

Nu ska faktiskt diverse chefer resonera om mitt tillstånd att åka buss med lyft också. Sådana tillstånd finns inte för sjukresor. Det har liksom aldrig hänt att kommun och Landsting haft samma eller liknande regler här. Men hör och häpna: i flera andra kommuner i länet samsas de! Jag blandade in en tillgänglighetssnubbe jag råkade hitta på Landstingets hemsida, kanske därför de ändå tänker försöka samsas lite här också nu? :-)

Apropå rulla ska jag förstås hurra för att rullen är tillbaka, i perfekt skick. Hurra! Och jag har uträttat en massa saker med den idag. Och ska fortsätta imorgon. Skicka tillbaka ett plagg till Ellos, köra bort mer sopor, betala på affären... Ja, mitt ICA-/Mastercard låg här vid datorn eftersom jag hade tänkt betala räkningar. Känd stamkund som jag är fick jag efter en del funderande ta min mat ändå när jag lovade att återkomma så snart som möjligt och betala. Tack för det! Knäckt var jag ändå, länge. Det går ju så jädra ont! Det mesta i alla fall.

Nu är det bäst jag börjar förbereda mig för nattens sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar