torsdag 30 september 2010

Något som måste analyseras


Varför är jag så förtjust i boxar, lådor, korgar och dylikt, som man kan ha saker i? Idag var jag på stan för första gången på evigheter och köpte visserligen ett par dyra, men förhoppningsvis vettiga, iläggssulor. Men sen var det i princip bara boxarna som intresserade och två följde med hem. Inte billiga, inte nödvändiga men fina. Ska fyllas med gammalt skrot, antar jag.

Varför inte ta en sopsäck och frakta bort gammalt skrot i stället? Jag misstänker att det skulle vara bättre för hälsan, enligt Feng Shui t ex. Jo, jag har ju gjort det också så mycket jag hunnit och orkat i sommar. Och nu samlar jag på altanen för att än en gång muta vår bussiga gårdskarl med kakor, så han fraktar bort det åt mig.

Men frågan återstår: Varför är boxar och lådor en sådan passion för mig?

Och... varför är jag så barnslig?

För övrigt har H varit på ett "stormöte" i veckan, med alla inblandade på Rehab. Eftersom han nyss fått Botox får han fortsätta träna där ett tag framöver Så bra! Nästa möte blir i slutet av november och då är det även i slutet av sjukskrivningsperioden. FK ska bjudas in. Hm... Fast det sägs, underligt nog, att den kontakten funkar bra här för de strokedrabbade. Måtte det vara så. Min gubbe vill jobba - han vill bli frisk och kunna jobba - men han får f-n inte stressas mer. Morr!

För övrigt 2: Mitt dåliga, inflammerade, svullna knä är bra igen! I alla fall lika bra som innan denna urdåliga period. Egen, klok behandling, först med Orudis salva, sedan med ett enkelt stöd köpt på en sportaffär hjälpte. Eller om det var tur. Eller healing av någon snäll hjälpare. Även fotleden blev sladdrig men den har också stadgat sig. Så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar