fredag 26 augusti 2011

Spännande bokmärke

Ett ovanligt bokmärke hittade jag i en bok häromdagen. Tågbiljetter, till Göteborg den 21/7 1997, tillbaka hem den 30/7. Nu ska jag forska lite, i dagboken till exempel, men jag är ganska säker på att det var sista resan. Och att det var värmebölja - till och med något rekord - i Götet då. Och jag svettades och det rann. Kanske sista gången det rann också.

Hur och när och varför slogs svettfunktionen ut? Det forskar jag också om och vet bland annat att det händer vid Myxödem. Men jag kan väl inte ha haft det så länge?

Inte forska mer just nu för H kommer vilket ögonblick som helst, men sen har åkt kanske. Men nu och ett antal timmar framöver ska jag vara i nuet. Ett underbart nu, om än lite för fuktigt, dock inte på grund av svett...

****

Nu är det kväll och jag har haft en fin dag. Nyss kollade jag dagboken men det var fel år. 1997 var alltså inte året det var värmebölja. Åkte jag alltså 1998 också? Får leta reda på den pärmen och kolla vidare. Eller om det ligger på datorn.

Jag har skrivit datadagbok sedan 1993 och på något mystiskt vis lyckats bevara de flesta filerna, om än i lite felande format ibland. Varje år har en stor A4-pärm. Jo, jag skrev ju ut dem också. Men nu är det nästan slut på detta sedan några år.

1997 var i alla fall ett av de spännande åren, med studier, praktik, Gestaltterapi och mycket annat smått och gott. Så konstigt det känns att läsa men mycket kul!

Från det ena till det andra: Undrar vad det är för superöm fläck jag fått på vänster brösts övre del, ja, där hjärtat sitter ungefär. Det gör ont ibland alldeles av sig själv också, inte bara när jag trycker. Vet att jag har känt det förut, senaste veckan, men inte varje dag. Men såhär är det. Förutom de i stort sett konstanta plågorna, dyker det upp konstiga saker här och där i kroppen från och till. En del kommer och går och återkommer, en del bara kommer och går.

Konstig huvudvärk på vänster sida ovanför ögat. Sällsynt, men återkommer ibland.
Något med tarmarna på höger sida, långt ner.
Vänster fot, den "friska", hade spader för nån vecka sen. Kramp.
Åsså den här hjärtepunkten.
Massor av nya leverfläckar, många upphöjda, samt röda fläckar.
Och lite annat smått och gott.

Annars mår jag rätt gott. Mest tack vara H och AC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar