söndag 2 december 2012

Ben, jägare och tankar

Jag vet att läkare inte är något att ha, annat än för eventuella intyg eller mediciner. Men jag går ("går") ändå här och undrar hur ont jag ska ha i mitt bättre ben innan jag ger upp och kontaktar någon.

Men vadå, jag är ju ändå chanslös när det är såhär kallt. Ja, inte så kallt men för kallt. Minus 14-15 nånting. Men igår handlade jag, vinterns första test i kyla med tunnare byxor än vanligt. Gick bra utom för just benen. Låren. Det är så kort bit,tack och lov. Men sopkörning  är det slut på för ett bra tag framöver. Tragiskt!

Och min trevlige städare har hoppat av. Det är tråkigt! Ingen städning på onsdag då, tyvärr, men till nästa gång ska hon ha fixat en ny, säger hon. Jag orkar då inte kolla nån annan firma. Undrar bara hur detta funkar om man har handikappersättning?

Jag har i alla fall sett klart Jägarna, den gamla filmen. Den var hemsk men bra. Vi får se om min kärlek till Jähkel består efter detta. Den kärlek som uppstod för länge, länge sen, när jag hörde honom i nån radioteater.

Käre H har varit ute på hopplöst uppdrag. jag måste göra en insats nu för att försöka hjälpa honom. Men först ska jag höra närmare hur uppdraget var. Och först ska vi sova en god middag, om än på varsitt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar