söndag 30 december 2012

Han var snäll

Jag fick en fin dag med käre H igen i fredags, otroligt nog. God mat fick vi också; kan det finnas något godare än ugnsstekt lax?

Veckorna går och jag verkar inte ta mig till affären (med plånboken med*) så det är tur jag har stora matförråd. Vi kommer att klara oss flera träffar till. Vad jag äter mellan träffarna spelar mindre roll.Vita bönor, gröna bönor, linser, skinka - det finns hur mycket burkmat som helst, dessutom en del bra i frysen också. För att inte tala om alla bantningssoppor. Kanske det är en hint att jag inte tar mig till affären? (Vad heter nu hint på svenska igen...)


*Ja, en gång när det gick utmärkt att ta sig dit, hade jag glömt plånboken. Nästa gång, det vill säga idag, tog jag mig nästan ingenstans på grund av det min rullstol avskyr allra mest, en massa geggig blötsnö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar