måndag 24 december 2012

Jaså, julafton?

Jag ser bara snö, snö, snö och ännu mera snö som faller hela tiden.

Knäcken har jag frossat slut på, julklappar sysslar jag inte med. Men jag fyllde år i förrgår, så presenter har jag fått. Käre H har en fantastisk förmåga att hitta på bra presenter. Läsning, bland annat Kor, som jag redan läst en del i, en underbar bok! Och jag tänker på Gullros och Stjärna och de andra go-kossorna, känner lukten i sommarlaggårn. Spensalvan.

Det roligaste som hänt annars är att en granne just hängt ut en talgboll i "min" rönn. Ingen fågel har dock upptäckt den än. Jag hoppas det händer snart men  att det dröjer länge innan vicevärden upptäcker den... 

Nu har jag ätit Jansson och tänker snart sova.

Och det snöar....









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar