torsdag 26 april 2012

Osäkra ben

Ja, osäkra ben är inget konstigt när man har ms. Jag är glad att de ännu bär mig, i alla fall lite grand. Men nu är jag extra osäker på grund av hemafroditer. Nej, nu blev det fel ord igen, också på grund av ms. Tromboflebiter heter det jag tydligen har. Eller en i alla fall. Den är uppvisad för en läkare, eftersom jag råkade ha den när jag var där i ett annat ärende. Det är dock snart 3 veckor sen nu jag upptäckte den och den har blivit behandlad i 2,5 veckor men ser ungefär likadan ut.

Och varför är mitt bättre ben plötsligt ungefär som det sämre när det gäller spänd vad, domningskänslor och svullnad? Och varför har jag plötsligt en massa röda saker i knävecket? Jag brukade inte studera och fundera över mina ben för de har alltid (länge) sett konstiga ut och känts konstiga. Men nu är jag så osäker. Är det inte en hemafrodit så är det en ytlig propp och proppar ska man inte ha! Inte hemafroditer heller, helst.

Men jag sover väl på saken en natt till så får vi se om något förändrats, med hjälp av Hirodoid. Och sömn.

1 kommentar: