lördag 6 oktober 2012

Utanben

Enben kallade jag mig när jag började blogga, men nu känns det som jag snart måste ändra till "Utanben". Mitt så kallade bättre ben mår så dåligt! Och jag vet fortfarande inte varför. Idag fick jag plötsligt ont i hälen också, alltså det gör ont att kliva på den. Det har jag aldrig varit med om förut. Och som vanligt (oftast) är vaden spänd och ond. Men när jag ligger ner har jag, tack och lov, inte ont någonstans. Möjligen får jag lite spasmer i det dåliga (gammel-dåliga) benet när jag ska sova, men det gör inte ont, är bara irriterande.

Det gammel-dåliga benet har jag inte ont i alls nu, det är tyst och snällt. Bara kraftlöst.

Men i vilket fall är lusten att kliva upp ur sängen sällan stor. Det är kaffet som drar lite på morgonen (och vissa dagar att Skypa med käre H), men efter middagssömnen, som blir ganska lång,  ligger jag kvar och drar mig länge, länge.

Igår hade jag i alla fall gott och mysigt besök av käre H. Idag var jag ut fast det regnade och stormade - man måste ju prova. Och nu blir det bara värre framöver. Snart snö!? Det gick i alla fall hyfsat att ta sig till soprum och affär, skönt att få luft faktiskt. Tyvärr blev  det inga kort tagna. Det är faktiskt färgglatt och fint än, men nästa gång jag kommer ut finns nog väldigt få löv kvar i träden.

Nästa gång jag kommer ut blir dessutom kanske en färdtjänsttur igen och då blir det nog inga träd fotade. Jag måste ju för tusan besluta om sängen jag ska köpa, med motor! Jag skulle ju bara ringa och beställa, för jag har ju kollat flera gånger, men det är ett jätteköp för mig. Och hur än jag beter mig köper jag grisen i säcken. Men jag har haft väldigt svårt att ta mig upp nu ett tag igen och får förstås ont här och där av att försöka dra mig upp med hjälp av hyllan. Så jag måste!

Fotot är från 30/9.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar