söndag 10 oktober 2010

Besök och fortsatta funderingar

Kort rapport: Mysigt besök av H. Jodå, han kan lite nya konster med vänsterhanden varje gång vi ses. Idag gav jag honom en pensel som låg i köket och han tog den och kliade sig på hakan med den. Han visade också att han når upp i högra armhålan nu, men än kan han inte tvätta sig där. Dock kan han dra handen fram och tillbaka på underarmen, så det är nog inte långt borta. Han är bra på att aktivera handen, låta den vara med och göra små uppgifter hela tiden och jag försöker hjälpa till. Trevligt!

Jag? Måste besluta snabbt imorgon om jag ska chansa och åka till ortopedteknikern på onsdag utan träning - såklart går det bra! - eller avboka och bestämma en tid för träning. Fånigt? Ja! men jag får vara fånig. Jag har MS och är extremt stresskänslig. Och kanske fånig. Suck. Men de som beslutat om fordon för sjukresor är också fåniga. Minst sagt!

Vem vill frivilligt backa utför denna ramp? Det är en del som inte är utfälld så man behöver inte hoppa sista biten, men det framgår nog ändå att det inte är så trevligt. Början är värst, för då ser jag inte kanten på rampen. Sen går det bättre. Kan jag låtsas när jag sitter här vid datorn. Men hjärtverksamheten ökar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar