fredag 25 juni 2010

AC, åska, H

Kryptisk? Nädå, det betyder att AC:n går, åska ser ut att närma sig, liksom min käre H. Alltså, han ska närma sig, för färdtjänst är beställd till 16.00. Hur och vad vi kommer att orka i detta tryckande väder, det återstår att se. AC:n kan inte ta undan allt och jag är dessutom för snål för att köra på kyla hela tiden. Och fast mitt bo är litet har den för dålig kapacitet. Men visst hjälper den. Ännu mer hjälper det nog om det faktiskt blir en rejäl åskurladdning. Jag både vill och vill inte. Det brukar kännas suveränt skönt efteråt. Och jag känner mig rätt trygg såhär i en stad, men oroar mig för att datorn ska slås ut. Det kan ju hända även om åskan slår ner långt, långt bort. Så jag stänger nog av nu ett tag, innan jag lägger mig och sover middag. Det hjälper också till att göra lägenheten mindre varm.

Att jag är rätt åsktrygg i staden skulle jag kunna utveckla sen. "skulle kunna" och "sen" är praktiska, vaga ord. Inga löften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar