lördag 19 juni 2010

Värme?

Det bådar inte gott att jag kokar bara jag tänker på att röra mig och det är bara 15-16 grader ute och knappt 20 inne. Det kan bli mer än trettio ute och tjugofem inne, i värsta fall. Vad gör jag då? Tar in en vilstol till badrummet och sitter där, så kanske jag tar mig över till toaletten när jag blir nödig. Plats för vilstol på badrummet? Nänämensan! Men när jag tänker efter är nya duschstolen så himla skön att jag kan sitta där.

Kanske, kanske får jag besök idag, men han med stort H gillar inte heller värme. Ja, hur var det nu, var det varmt? Nej, men väldigt fuktigt och det gör det hela värre. Vem som ska fixa fika åt oss om han kommer, det vete sjutton. Och på köksbordet står pärlburkar som jag inte orkat ta bort. Inatt, när jag skulle ha gjort viktigare saker, jagade jag förrymda pärlor - många - runt köksgolvet, så jag orkade inget annat.

För övrigt måste jag kommentera en sak jag hörde på nyheterna i morse. Flamskyddsmedel i grillkorven! Vad skulle jag säga om det nu då? Jag hittar inte orden... Fast jag med min strokeskadade H, som fortfarande har högt blodtryck, bör väl tänka mer på salthalten. Vi handikappade tenderar att äta en del korv, eftersom vi inte orkar laga mat. Varför vräker de i så mycket salt? Något behöver tydligen döljas. Själv har jag haft, och har troligen, lågt blodtryck, så jag behöver inte vara lika rädd för saltet, men det smakar ju f-n när det är för salt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar