söndag 20 november 2011

Än är det mest plus

Ingen vinter i sikte än. Dock is på en av pölarna utanför dörren. Regn. De vanliga turerna; först soprummet, sen affären. Ingen kamera. Ingen extratur alls. Men allt var ok, även regnet. Och på affären gick det bra. Jag köpte inget godis, ingen glass, men en del annat gott, men relativt nyttigt.

Vilken tur att jag var ut, för då fick jag veta de stänger av vattnet här imorgon. Är det smart det att sätta upp lappen om en så viktig sak på ytterdörren? Knappast. Det ska ifrågasättas. Normalt far jag inte ut om det regnar. Så då kunde jag ha stått här kl 9 imorgon med ett hår fullt med schampo och en tvätt på gång.

Imorgon en vanlig innedag med hopp om att inte käre H behöver halka allt för mycket på väg till jobbet (arbetsträningen). Det är varning för ishalka i halva Sverige och blött är det, men än är det plus här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar