onsdag 23 november 2011

Nästa gång

Jag skrev ett mail till en nära släkting nyligen, där det bland annat stod "Nästa gång du kommer äter vi leverbiff, mmmmm!" Visst, den tanken gäller fortfarande men samtidigt har jag blivit väldigt medveten (igen) om att inte ska ta för givet att det finns en nästa gång. Plötsligt ligger en frisk person på intensiven och blir visserligen väl omhändertagen (hoppas och tror jag) men sjukvården klarar inte allt. Det insåg jag till exempel för ungefär tio år sedan, när de misslyckades med min då äldsta syster.

Saker tillstöter, saker går fel, de fattar inte att de ska sätta ut mediciner* etc etc. Blir det operation i detta fall vet man aldrig.

Men jag har en kär gubbe som är en katt med hur många liv som helst, hoppas jag. Han har överlevt mycket....

* Högst aktuellt just nu: Sjuka av sina mediciner

Även vanligt Paracetamol dödar...

Nu ska jag fortsätta (försöka) samla ihop mig för att ta mig till post och affär (samma ställe, tack och lov!) för att bland annat posta en ängel till hon som ligger på intensiven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar