söndag 6 november 2011

Upp och ner i november


Plus tio både dag och natt för ett par dagar sedan. Väl mycket regn men jag har inte blivit drabbad. Jag planerar mina (få) utfärder minutiöst, så jag hade det underbart ute igår igen. Lycklig för varje dag snön håller sig borta, för sen väntar... ja, just det, fula ord som jag kan bespara er (ett tag). Måste göra något men vet inte vad, för att försöka få det att fungera med rullstolen i vinter. Annars blir det 182 kr extra för varje gång det ska handlas.

Fast vadå, varför skulle inte jag klara mig? Jag fick svar på mina många prover i fredags. Nja, något fattas, men det är många svar i alla fall och det är ju humor:

Jag är tamefan frisk som en nötkärna! Inte ens fT4 avviker från det normala nu, däremot aningen för högt på natrium (korv!) och P-ferritin, en slags järnkomponent (korv?). That's all!

Så lev nu ditt liv lycklig, tant, du är ju frisk! Blodtryck, kolesterol, njurar, allt som har med blodstatus respektive sköldkörtel att göra, allt är "perfekt".

Allt är dock inte perfekt. Idag har det värsta varit att klådan är värre än någonsin, ansiktet känns som ett stort sår. Vidrigt! Att jag knappt kan gå, att det gör ont i hela vänstra sidan när jag försöker få med mig träbenet, är en baggis jämfört med klådan.

Allt är dock inte bara fan jämt heller. När jag tagit mig till rullstolen mår jag som en prinsessa. Och när H var här i fredags var det verkligen kul och mysigt. Och igår när han gick ut med sopor bar han en kasse i varje hand. En ganska lätt i vänster, ändå fantastiskt! Tycker jag. Själv tycker han inte om sin "nya" kropp och det förstår jag. Men försöker förklara hur underbar han ändå är.

Och rosorna, de struntar i det mesta och bara blommar på. Fotot togs igår, den 5/11 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar