onsdag 16 november 2011

Hjälpsamt besök

Har haft städning och assistans idag 3 tr och är helt slut! Men killen som var här (för andra gången) är trevlig och energisk och duktig, så det blev bra.

Mest fick han klättra, för klättrar gör ingen av de som brukar vara här. Det vill säga, vissa tillåter jag inte att klättra, H till exempel. Han fick även gå ner på knä, för det är jag/vi inte så bra på heller. Vi avfrostade frys och han städade ugn och sånt blir för lågt för mig och mitt träben.

Frysar ska vara självavfrostande men så blev det inte när jag köpte denna. Den hade andra egenskaper som jag absolut ville ha. Varför kan man inte få allt? Skönt i alla fall att såna grovjobb är fixade nu för ett tag.

Privat firma... Det är ju billigare nu med RUT-avdraget än att anlita kommunens servicetjänster.

Ok med privata firmor så länge jag slipper Carema - och hemtjänst över huvud taget. Privat hemtjänst är det här hos mig.

Kära ben, fortsätt bära mig de metrar jag behöver för att hålla mig undan hemtjänsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar