fredag 18 mars 2011

FK överväger

Undrar vad det innebär att FK överväger att avslå en ansökan om fler dagar med sjukpenning på normalnivå. Överväger? Dom har inte bestämt sig än? Ska man då gå in och ge dem mer tips?

Hoppas H ringer sin handläggare så jag får veta mer om betydelsen av brevet han fått idag. Fast han har nog redan resignerat. Det har däremot inte jag. För blir det så då kommer han alltså förmodligen inte att ha råd att till exempel hälsa på mig mer. Fast om jag köper en riktig kylväst (billigt, nänämensan!) då kanske jag kan hälsa på honom någon gång igen. Det var mycket länge sen...

Optimist? Javisst, det händer.

Realist? Det händer också.

Pessimist kanske vanligast ändå numera?

Ska fundera på saken och se om jag kan få till nån statistik.

***

Något senare, egentligen nästa dag (natt):
FK-problemet är löst, sedan H läste upp mer ur brevet. De uttrycker sig så, att de överväger att fatta ett visst beslut alltså (borde väl jag veta?) och så får man ett datum, när eventuell överklagande (fel begrepp; än så länge heter det bara lämna synpunkter) ska vara inne. Så då förstår jag. Och det vet väl jag med att det inte är någon vits men man måste ju prova! Som tur är hinner han träffa både kurator, läkare, handläggare från FK m fl innan det datumet, så får han höra mer om hur det är tänkt, angående rebah och sånt. Arbetsprövning, vad får man för ersättning då? Hur reser han? Om han inte har råd att resa?

Jag får väl försöka sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar