söndag 6 mars 2011

Snart på väg

Gode H snart på väg till vår träff. Det blev uppskjutet en dag så jag har fått längta lite extra! Ni som bor med era gubbar och gummor, minns ni hur spännande det var i ungdomen när ni träffade er kära bara ibland? Eller kanske är ni sådana som flyttade ihop direkt? Då har ni missat något.

Å andra sidan har nog jag/vi missat en del också. Kanske. Jag tror dock inte vi var ämnade för samboende, barn, villa och Volvo. Jo, Volvo, det har vi båda haft, men resten var inte vår grej.

Så nu möts två egensinniga 55-åringar igen, som om de vore tonåringar. Sinnena men kanske inte kropparna tyder mer på den åldersgruppen än medelålder. Var börjar förresten övre medelålder? Får kolla upp det*, så jag i alla fall har ett litet hum om när jag/vi är där. Vad det nu skulle spela för roll. Jo, det nämns i Försäkringsmedicinskt beslutsstöd. Någonstans när det gäller stroke förstås. Det är det jag studerar mest där.

*Enligt Wikipedia: "Enligt Stora Familjeläkarboken är övre medelåldern 50 till 70 år, då vissa sjukdomar brukar uppträda mera frekvent." Då skulle vi redan ha varit där i 5 år! Men det var bara ett exempel. Jag får ta och skriva till Socialstyrelsen och höra vad de menar med uttrycket. För det kan bli viktigt framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar