fredag 9 september 2011

Piggt, nästan o-ont, något mer koncentrerat

Jomenvisst! Höga berg och djupa dalar, ett par omgångar av varje alla dagar. Fast idag var i stort sett bra. Bara rätt så ont i ben och höft, men i princip aldrig när jag ligger ner. Jag måste vara rätt privilegierad ändå.

Förutom allt annat fantastiskt - det mest fantastiska är förstås min käre H - fixade en snäll granne rårörda lingon till mig igår. Hon ringde och berättade att hon hade så mycket lingon och ville skänka bort lite. Undrade om jag orkade koka själv. Det orkade jag ju inte. Hur det nu var så ledde jag in henne på rårörda lingon, vilket hon varken hade ätit eller gjort. Efter någon timme kom hon ner med en burk! Hon hade sett att man kunde använda diverse redskap och jag tror hon sa att hon hade valt degkrokar. Lättsamt och helt perfekt! Och så fick hon lära sig något nytt på "gamla" dar.

H och jag åt lingonen till vår lunch, smaskigt! Jag tog även till vaniljglassen, vilket också passade jättebra.

Jag har så mycket att skriva om, bland annat mycket om så kallad "vård", läkarskrällen, privat vård, evidensbaserad vård kontra erfarenhet, verklighet och sunt förnuft etcetera.

Här kan man läsa om den förskräckliga evidensbaserade vården om man vill:

Och nu är orken slut för denna gång. Pling-plong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar