torsdag 22 september 2011

Temperaturen

... är hög uti kroppen...

Det trodde jag idag när jag kände mig varmare än vanligt och orkade mindre än vanligt. Men när jag kollade med min nya termometer precis innan jag skulle sova middag och var väldigt trött och sliten... då hade jag 35,7. Visst, det kan i alla fall vara förhöjd temp, om man "normalt" har typ 34,5.

Vad jag "normalt" har ska jag nu försöka undersöka igen med denna nya tingest. Hittills har det verkat som jag har högre temp när jag sovit - direkt i morse hade jag 36,5 - vilket väl ytterligare bevisar att jag inte alls är normal. Men jag rapporterar nog på allvar när jag testat ett tag. Det är i alla fall en behändig muntermometer som tar bara 30 sekunder på sig för mätning. Och det står att det är kompenserat för de felande tiondelarna (mot om man mäter i häcken) så nu litar jag på det.

Käre H arbetstränar och egentligen skulle vi alltså ha träffats imorgon efter hans jobb, men nu sköt vi upp det till lördag. Jag längtar men jag längtar också att känna mig fräschare och att orka få till det lite fräschare här i lägenheten (ger du aldrig upp, tant, och ringer städfirman?). Jag hoppas på en bra natt (för fysiska aktiviteter men även god sömn) och en bra dag imorgon för att jag ska orka pyssla klart inför besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar