onsdag 14 september 2011

Stadsturen

Varför ska jag vara så pessimistisk jämt? Nej, ofta menar jag. Det har faktiskt aldrig i hela mitt liv gått så lätt att välja glasögon! Nu har jag dem inte på mig än, så jag ska väl inte hojta för mycket men... Haha, där var den igen, pessimismen!

Naturligtvis är det till stor hjälp att prova på nätet först, men det blev ändå inte riktigt som jag trodde. Fast det var det par jag först fastnade för här hemma också. Och precis den stil jag tänkt. Tunna bågar, trygg form men häftig färg.

Mitt andra ärende gick också bra men sen blev det ganska tråkigt. Det finns ett mindre antal affärer där det funkar ("funkar") med rullstol, men de - på Åhlens - är suveräna på att placera saker så precis att jag ändå inte tar mig fram, utan att ta långa omvägar. Visserligen höll de på att bygga och flytta om också, men ändå. Jag är faktiskt inte alls ensam om att åka elrulle och jag är också en kund, om än sällsynt.

En dyr men efterlängtad hushållspryl blev det i alla fall: Ett diskställ! Mitt gamla är från 70-talet, brunt och rostigt. Men framför allt har jag retat mig på vattnet jag måste torka upp under stället, när jag satt dit disken. Detta ställ har en bricka under - helt suveränt! Dessutom är det lila, tack och lov inte rosa som på bilden! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar