måndag 12 september 2011

Vård

Jag trodde väl aldrig jag skulle hamna i det läget att jag överväger att söka privat vård, men nu är jag där. Dock hjälper det väl inte med en eventuellt klok privat läkare om jag sedan behöver en endokrinolog och han är lika dum som läkarna på Hälsocentralen. En sån (endo) har ju redan varit inblandad och godkänt mina TSH- och fT4-värden, de som är så skumma, särskilt tillsammans. fT4 är inte heller dåligt, om man ser det ensamt.

Och käre H, han är en katt med massor av liv, men har nog förbrukar de flesta snart. Det blev liksom en miss på Rehab, så han blev aldrig överförd till sin HC för vidare kontroller. När han nu till slut blev kollad, hade han många dåliga värden, även om de ej var livshotande. Men "inte bra för en man i hans ålder" som hans läkare på Rehab uttryckte saken. Alla mediciner... Njurarna... Salures... Kalium... Och något mer som jag inte minns eller inte uppfattade. B12 ska ju absolut kollas. Och jag vill ha papper på allt! Men jag är bara en fattig särbo...

Sen "överförd till HC", det kan verkligen innebära slutet. Vi har ju ingen aning om vem han hamnar hos och den okände läkaren ska följa upp hans livsviktiga mediciner och värden!? Ok, det kan funka...

Och herre, tack för varje sekund jag får med denne härlige man, med ett egensinne och en seghet som hjälper honom övervinna det mesta. Eller är det jag? :-)

Jag ska i alla fall på stan och testa synen och prova glasögon imorgon. Lagom kul men i alla fall lite kul. Har provat bågar hos Specsavers, på nätet alltså. Det är svårt att komma igång (lyckas få ett foto godkänt t ex) men när man lärt sig är det en fantastisk tjänst. Testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar