onsdag 19 oktober 2011

Fortsätter samla, svamla...

Vad hände med detta?

Ny TSH-gräns - artikel att skriva ut och visa för din läkare

Hur säkert är TSH-provet?

Vad blodprov missar

Mycket bra artikel som jag skulle vilja ha översatt till perfekt svenska:

Outdated Doctors Refuse Patients with Fatigue and Hormone Problems

Den länken hittade jag i pdf:en av Karin Munsterhjelm:

Hypotyreos förr och nu - en genomgång.

Vad bråkar jag om egentligen? Där och i de artiklar hon nämner står ju allt viktigt, det vill säga det jag bland annat vill veta nu, varför det http://www.blogger.com/img/blank.gifgick åt pipan med diagnostiken.

Nädå, tydligen ska jag gå till grunden och läsa allt själv i Mark Starrs bok, Hypothyroidism Type 2.

Och hur jag än vänder mig har jag ändan bak:
(dök förstås upp när jag sökte på Mark Starr)

MR igen

Ännu en artikel att reta mig på och försöka hitta fel i...

*** Tillägg idag, fredag. Vad sysslar jag med? Här har jag allt väldigt bra samlat, men jag måste alltså skriva ut dokumenten och sitta i köket med en penna för att fatta (en del). Och det gjorde jag inatt, när jag var som piggast dessutom.

Om referensvärden för TSH

Ett tillägg till, svårt men mycket, mycket viktigt i alla vårdsammanhang!

Vilken trovärdighet har svenska myndigheten Socialstyrelsen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar