torsdag 6 oktober 2011

Småsurr och färgklick


Vill så mycket men orkar så lite, just här, just nu. Borde lägga energin i köket (och sovrummet och hallen och badrummet och...!) Kan i alla fall berätta att än är det gröna gräsmattor och färgglada, vackra träd, men hur länge vet man inte. Snövarning för helgen... Regnvarning idag men kanske inte just här.

H kollar blodtrycket näst sista gången i denna omgång - har varit bra (lågt, tycker jag...) - och sen får han besök av stereo-Nisse. En sista gång? Knappast, den där anläggningen blir nog aldrig helt frisk. Den heller.

Imorgon kommer H hit efter jobbet så det är bäst jag fortsätter förbereda, så gott jag kan. Den här gången blir det ungefär en vanlig röra, fast med Quinoa. Mmmm!

Förresten så har jag beställt tid hos en privat sköterska. Den privata läkarmottagning, där jag skulle kunna ta mig in med rullstol, tar ej emot folk alls! Nu kan jag ta de prover jag vill, men vad jag sen ska göra med dem, det blir en annan fråga. En helt annan fråga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar